Verslag van Jos, winnaar Maandbeker 1

28-10-2021

De putter, een tweetal omschrijvingen:
  • Volgens vogelbescherming komt de putter oorspronkelijk voor langs de zonnige randen van loofbossen. Nog niet zolang geleden zijn putters begonnen zich aan te passen aan de door de mens gemaakte landschappen zoals boomgaarden en (golf) parken.

• Volgens Wikipedia is de putter een speciale club die spelers gebruiken om te putten. Met een putt wordt de slag bedoeld die gedaan wordt op of direct naast de green naar de hole. Essentieel voor succes is het "lezen" van de green en de kracht van de slag.
De wedstrijd was ingedeeld op basis van de rangschikking van de eerste 6 maandbekers, voorheen de seizoenscup. Laatste flight; Menno Kempff, Kees van Kollenburg en ondergetekende, respectievelijk 32, 31 en 31 punten na de 4 beste scores van de zes eerder gespeelde rondes. Nr. 4 had 26 punten. Vanaf de start op hole 10 waren we aan elkaar gewaagd, over en weer werden goede en minder goede holes gespeeld. Naar later bleek was Menno de eerste die afhaakte voor de 1e positie in de flight. Kees en ondergetekende hebben tot de laatste hole ja zelfs tot de laatste putt om de eerste positie in de flight gestreden.

De dag overwinning ging naar Ed van den Hout met een mooie netto score van 71 en 10 punten voor de ranking van het algemene klassement. Ondergetekende 2de met netto 73 en 9 p.  (Vera 3de 74 netto en 8 p.) Kees 74 netto en 7 p. en Menno 76 netto en 6 p. Einduitslag: Ondergetekende 40 punten, Kees 38 en Menno 38. Hoezo spannend.

Ik kom nog even terug op de eerdere omschrijvingen van de putter(s).

Ondergetekende is blij dat zijn putter zich op deze dag op tijd heeft aangepast, zoals we alle weten is het korte spel uiteindelijk doorslaggevend met in het bijzonder het putten. De ene dag valt hij de andere dag niet. Mijn putter had zijn dag.

Rest mij de wedstrijdcommissie nogmaals te bedanken voor de organisatie en alle deelnemers voor hun aanwezig tijdens de finalewedstrijd en de prijsuitreiking.

Jos Voermans

Klik hier voor de foto's
Klik hier voor het verslag van Leonie, winnares Maandbeker 2
Verslag van Jos, winnaar Maandbeker 1