REVERSE WEDSTRIJD - 31 JULI

01-08-2021

Vooraf gaf ik mezelf weinig kans, je bent als wedstrijdleiding immers vol van alle werkzaamheden die voorafgaand aan zo’n wedstrijd gedaan moeten worden.

’s Morgens om half negen waren we allemaal op de club om alles in orde te maken. Dankzij het draaiboek van Kees van Tilborg en de werkinstructies van Esther Schagen is alles zeer goed verlopen en kon ik opgewekt aan de wedstrijd beginnen. Ik wil hierbij Kees van Tilburg en Ton Ros nogmaals bedanken voor alle werk dat zij hebben verricht om er weer een mooie dag van te maken.

De weersvoorspelling was: een paar buien en later op de dag zon. Die buien dat klopte wel, het was de hele tijd jasje aan jasje uit, maar gelukkig had de regen weinig invloed op het humeur en de prestaties van de flight. Bedankt Ans van der Graaf, Eric Brands en Andre van Velsen. Het was een hele gezellige dag.

De wedstrijd zelf: ik startte op hole 16 om af te slaan naar de green van 10. Dat begon met de voor mij gebruikelijke afzwaaier op de openingshole, deze keer naar links en de bal belandde in de bunker van 10, gelukkig chipte ik hem er goed uit en kwam met een bogey goed weg. Daar de driver niet mijn sterkste wapen is besloot ik zoveel mogelijk met mijn ijzers te spelen. Dat pakte heel goed uit, niet alles was recht maar ik was behoorlijk fortuinlijk met mijn herstelslagen. Ook mijn approaches over of tussen de bomen door waren bijna allemaal goed. Het resultaat 1 streep, 1 dubbel bogey en de rest bogey, par en 1 birdie. Met als eindscore 42 stableford punten!

De uitslag:

Dames:
  • 1e Esther Schagen - 40 punten
  • 2e Anne Kerver - 31 punten
  • 3e Tonny Pijpers - 30 punten
Heren:
  • 1e Ton van der Steen - 42 punten
  • 2e Fred Huijsmans - 42 punten
  • 3e Miel van Hutten - 41 punten
Normaliter scoren de dames vaak hoger als het op precisie aankomt, maar bij de Reverse hebben ze meer moeite, op 1 dame na (Esther) die deze keer ver boven de rest uitstak. Bij de heren werd er gemiddeld hoger gescoord, de winnaar werd uiteindelijk bepaald op basis van matchingcards.

Allen van harte gefeliciteerd!

Ton van der Steen

Klik hier voor alle foto's.

REVERSE WEDSTRIJD - 31 JULI