ORANJE WEDSTRIJD 2022

02-05-2022

Op 27 april j.l. werd de jaarlijks terugkerende Oranjewedstrijd georganiseerd. Het werd voor mij een dag met een Koninklijk slot.

Na eerst koffie of thee met wat lekkers te hebben genuttigd, konden de circa 100, vaak in het oranje uitgedoste deelnemers, om exact 11.00 begin aan de wedstrijd. Onder het motto ‘meedoen is belangrijker dan winnen’ begon ik samen met Bernadine, Rob en Nicole aan de eerste hole. Het zonnetje scheen ondertussen uitbundig wat het spelen op de baan natuurlijk tot een uiterst aangename bezigheid maakte. Ondanks mijn hogere handicap (ik speel ook pas 1 jaar) wist ik goede resultaten te halen op de verschillende holes en de stableford-punten telden aardig op. Naast het golfen werd ook de Oranje-kennis getoetst en moesten we ook onze putvaardigheden aan een uiterst kritische jury tonen. Ook aan een hapje en (oranje) drankje was gedacht wat uiteraard de sfeer op de baan weer ten goede kwam. Aan het einde van de dag moest natuurlijk nog wel even de wedstrijdbalans worden opgemaakt en bleek ik, tot mijn grote verrassing, 42 STB’s te hebben behaald. De verrassing werd nog groter toen ik als beste speler naar voren werd geroepen om het (volgens intimi) felbegeerde oranje jasje in ontvangst te nemen. Ik zal het jasje daar waar mogelijk en uiteraard met gepaste trots dragen! Kortom het werd voor mij een dag waar ik met veel plezier aan terug zal denken en ik kijk nu al uit  naar 27 april 2023!

Ton van Kampen

Klik hier voor de foto's.
ORANJE WEDSTRIJD 2022