Old Grand Dad’s wedstrijd

03-05-2021

De Old Grand Dad’s hebben hun eerste wedstrijd erop zitten.

De laatste dagen was het wat onrustig onder de opa’s binnen onze club. Op 3 mei zou de eerste wedstrijd van dit seizoen worden gespeeld op De Loonsche Duynen. Niet alleen de weersverwachtingen waren uitermate onzeker, ook de nieuwe consul in de persoon van Louis Slaats had eens behoorlijk aan de boom geschud teneinde een grotere groep opa’s warm te maken voor deze competitie. Daar was hij zeker in geslaagd. Liefst 35 deelnemers maakten hun opwachting deze middag, terwijl voorgaande jaren dat aantal vaak beperkt bleef tot circa 20. En om zijn rol zo goed mogelijk in te vullen had hij meteen ook maar een droge middag geregeld.

Om 12:00 uur werden we ontvangen op het terras om gezamenlijk een lunch te gebruiken. Het moet gezegd dat we positief verrast waren door de kwaliteit van het geserveerde. Chapeau aan de keuken, dat belooft veel goeds voor de toekomst.

Voordat we de baan in gingen nam Louis het woord om de vorige consul, Cees van der Graaf, nog eens te prijzen voor zijn inzet in de afgelopen jaren. Vanwege zijn verhuizing kon hij deze rol niet voortzetten. De voorzitter van onze vereniging, Paul van den Hout, onderstreepte deze woorden en overhandigde aan Cees een vloeibaar presentje als dank voor zijn vrijwillige bijdrage aan de club en wenste hem voorts alle goeds toe.

De eerste flights startten om 13:00 uur, de laatste om 13:40 uur. Dat hield in dat we wel een beetje tempo erin moesten houden om na afloop nog een consumptie te kunnen gebruiken op het terras. Waar het aan lag is niet helemaal helder, maar sommige flights hadden hun speeltijd ruimschoots nodig, zodat niet iedereen nog een biertje kon bemachtigen.

Ik mocht deze keer met Leo van Beurden en Marcel Prinsen de wei in. Gezellige en positief-ingestelde flightgenoten. Dat stond mij wel aan. Het positivisme straalde ook af op mijn golfspel van vanmiddag. De eerste 9 holes vergden maar 44 slagen. Niet te vroeg juichen dacht ik. Ondanks wat onnodige fouten op de tweede negen kon ik die toch afsluiten met 48 slagen. 92 Slagen en 39 punten bleek voldoende om als winnaar uit de strijd te komen.

We kunnen terugkijken op een mooie golfmiddag in een gemoedelijke sfeer en prijzen onszelf gelukkig dat we onze hobby ook in deze Corona-tijd mogen beoefenen.

Maandag 7 juni vindt de tweede OGD-wedstrijd plaats, waarna de nummers 1 t/m 3 (over beide wedstrijden) worden uitgenodigd deel te nemen aan de regiofinale op 15 juli. Die wedstrijd wordt verspeeld op Golfbaan Landgoed Welderen in Elst.

Adrie Swinkels
Winnaar 1e OGD-wedstrijd 2021

(Klik op de afbeelding voor alle foto's)

Old Grand Dad’s wedstrijd