Old Grand Dad - 5 september

12-09-2022

Onder stralende, maar weliswaar warme omstandigheden, begonnen we op maandag 5 september weer met onze vaste groep opa’s aan onze 5de OGD wedstrijd van dit jaar.

Mijn flightindeling met Miel van Hutten en de OGD consul van de club Louis Slaats verzekerde me in ieder geval van een gezellig rondje. Na een matige start van mij op hole 10, 2 punten op de eerste 3 holes en veel steun in het zoeken van mijn bal op hole 11 en 12, kwam ik langzaam op stoom en sloot de eerste negen holes af met in totaal 17 punten. Zoals ik daarna de 2de negen liep, had ik nog nooit gedaan. Met in totaal 41 slagen leverde me dat nog eens 27 punten op waardoor ik eindigde met het onwaarschijnlijke totaal van 44 punten. Dit kwam ook zeker door de goede sfeer in de flight, want ook Miel en Louis liepen een goede ronde met respectievelijk 35 en 37 punten waarbij Miel liefst eindigde met 4 parren op rij.

Onder het genot van een drankje en weer een voortreffelijke dagschotel vond de prijsuitreiking plaats.

Op de 3de plaats was Louis geëindigd en Hans Brok werd 2de met een mooie 38 punten. Natuurlijk werd de fles whisky weer onder de deelnemers uitgeschonken om deze avond op een passende wijze af te sluiten.

De laatste OGD vindt dit jaar op 3 oktober plaats en dan wordt bekend wie dit jaar de titel OGD van het jaar gaat worden. Laat ons hopen dat het weer net zo gezellig wordt als de voorgaande wedstrijden en dat we weer terug kunnen zien op een fantastisch jaar.

Paul van den Hout

Klik hier voor de foto's (even inloggen).

Old Grand Dad - 5 september