Old Grand Dad - 4 juli

08-07-2022

Onder ideale weersomstandigheden vertrokken 24 opa’s voor hun derde Old Grand Dad ronde van ‘De Loonsche Duynen’; de baan ligt er als een plaatje bij en hier en daar loert nog wel het monster van de ‘rough’.

Het werd een gezellige ronde met de huidige, en de vorige voorzitter, van de club, een ronde die zich initieel enigszins stroef ontwikkelde: ongelukkige landingen en een harde ondergrond lieten de ballen verdwijnen in de semi-rough. Zoals het hoort wordt dan een provisionele bal gespeeld, doch dat kost toch ook weer even tijd, vooral als die bal op dezelfde plek neervalt.
Enfin, de rest van de van de ronde verliep vlot, maar de flight voor ons maakte van de gelegenheid gebruik weg te sprinten en verdween uit beeld. Toch bleek op hole 18 dat we op de vereiste tijd binnen kwamen. Gelukkig speelde ‘hawk-eye’ Paul van den Hout in onze flight die vele ballen terug wist te vinden, zodat ik uiteindelijk 18 holes met dezelfde bal kon uitspelen.

Als zoiets gebeurt en het putten niet tegenvalt, dan valt het resultaat vaak niet tegen. Dat bleek ook toen door consul (en Bourgondiër) Louis de uitslag bekend werd gemaakt: met 37 punten mocht ik de fles whisky in ontvangst nemen en meteen uitschenken in de glaasjes van de aanwezige grootvaders.
Theo van Hoorn mocht een fles witte wijn van Louis in ontvangst nemen, hoewel zowel Hans van Dijk en Louis Slaats zelf iets beter hadden gescoord volgens de uitslagen lijst, die weer uitstekend werd verzorgd door Hennie Bronkhorst. (Onze consul heeft een regel uitgevaardigd, dat je pas in aanmerking komt voor de dagprijs als je aanwezig bent bij het etentje en het traditionele uitschenken van de whisky door de dag winnaar!)

We werden door Anna en Rosa heerlijk verwend met de daghap en voor de liefhebbers was er zelfs de mogelijkheid om te genieten van een ‘omelet sibérienne’!

Volgende week gaan een vijftal Grand Dad’s naar de regiofinale op Prise D’Eau. Zoals Michel Vandenput vorige keer opmerkte, zou daar toch minstens één clublid zich moeten kwalificeren voor de landelijke finale.

Vooralsnog kijken we allen weer uit naar de volgende Old Grand Dad op onze eigen baan op 1 augustus a.s.

Tot ziens!
Miel van Hutten

Klik hier voor alle foto's

Old Grand Dad - 4 juli