Old Grand Dad - 4 augustus

05-08-2022
Door Theo van Hoorn

Maandag 1 augustus: 4e OGD wedstrijd, flightgenoten Harry Klokman, Maarten de Wit en ondergetekende, prima golfweer en gezellige flightgenoten dus gaan we voor ’n gezellig en goed rondje golf.

Als oudste deelnemer van deze wedstrijden, denk ik elke keer geweldig dat ik nog mee kan doen, welliswaar in de handicart maar het golfspel blijft ’n uitdaging en ik beleef er erg veel plezier aan.

Dan vraagt er wel ‘ns iemand, wat is jouw geheim nou ik heb geen geheim maar ik ga regelmatig naar de driving range en de put en chipping greens, oefening baart (kleine) kunst en zo kon ik vandaag eindelijk weer ‘ns mijn handicap spelen, meestal heb je er ’n paar unforced errors (stomme fouten) bij en zit het tegen, geweldig als het dan ’n keer goed gaat.

Filightgenoot Harry liet ondanks zijn matige score op hole 7 toch even zien ’n potentieel golfer te zijn: hij sloeg met slag 5 zijn bal in de waterhindernis vanwege laag water lag de bal nog speelbaar op het min of meer opgedroogde zand na eerst nog even 4 ballen gevonden te hebben sloeg hij zijn bal naar de green ca. 120 m en kwam op 20 cm voor ’n mooie 7. Spectaculair werk daar houd ik van.

Flightgenoot Maarten kwam met 31 pnt binnen en wist als er 5 van m’n 10 gemiste puts wel waren gevallen ook 36 pnt gescoord had, advies: putting green Maarten.

Ook de borrel en gezellige daghap was weer prima, dank aan onze bezielende en sympathieke consul Louis.

De volgende keer ben ik weer present.

Theo van Hoorn

Klik hier voor de foto's
Old Grand Dad - 4 augustus