Krokuswedstrijd - Verslag

06-03-2022

Door Tonny van der Steen

Na een lange periode van heel veel regen, storm en onweer brak de lente aan. De sneeuwklokjes en krokussen kwamen tevoorschijn. Ook de narcissen doen al hun best.

Op 1 van de eerste mooie, droge dagen weer eens een wedstrijd die doorging: de Krokuswedstrijd op zaterdag 5 maart. Voor mij na een lange revalidatie-periode (nieuwe schouder) blij dat ik weer kon spelen.

Mijn flightgenoten: Jan, Bjorn en Marie-Louise en ik startten op hole 1, op nieuwe afslagplaatsen.

Zelf dacht ik dat de wedstrijd non-qualifying was i.v.m. de nachtvorst. Dat bleek niet zo te zijn (ik wist het niet) en misschien was dat ook wel goed/beter zo. De mannen werden een beetje gek van al het geluk dat wij - de dames - hadden. Ballen tegen een boom die dan keurig netjes weer midden op de fairway liggen (hole 2, 12 en 14). Bal op de brug i.p.v. in het water, een put van buiten de green in de hole.

De sfeer was hierdoor natuurlijk opperbest, we konden er om lachen ... het spelen ging verder heel regelmatig, dus goed.  4x een dubbel bogey (meestal door een 3-put) maar ook 4 x een 3 punter en een par op hole 15 die 4 pnt. opleverde ... dat is een voordeel van een verhoogde handicap. Uiteindelijk hierdoor 38 stablefordpunten.

2e en 3e werden Thomas Arts en Danny Harreman.

De organisatie (wedstrijdcommissie) hartelijk voor deze wedstrijd.

Tonny van der Steen

Krokuswedstrijd - Verslag