Heerendag

31-03-2021

Het nieuwe seizoen van de Heerendag is woensdag 31 maart met 48 deelnemers in de 18 holes wedstrijd en 3 in de 9 holes voorspoedig van start gegaan met een uitdagende Texas Scramble vorm.

Uiteraard konden na afloop niet de gebruikelijke feestelijkheden plaatsvinden, maar door de opstelling van een white board buiten kon je bij terugkomst direct zien hoe je er in het klassement voor stond. De eer van de dag ging naar het trio van der Steen, Teeuw en Kranendijk. Tijdens de wedstrijd werd door de horeca van de Loonsche Duynen in de baan een hapje en een drankje verzorgd.

Op 7 april was de eerste high five wedstrijd gepland (gesponsord door Vos Capelle), die viel niet in het water maar wel in de sneeuw. De baan was ‘s ochtends bedekt onder een dikke laag sneeuw en daarom is besloten de wedstrijd niet door te laten gaan.
Deze wedstrijd staat nu gepland op 28 april.

De uitwisseling met Princenbosch, die op de kalender staat voor 19 mei, zal niet door gaan. Wezenlijk onderdeel van deze wedstrijd is natuurlijk de gezellige afsluiting na de wedstrijd en dat gaat nog even niet. We gaan ervan uit dat we volgend jaar deze traditie weer zullen oppakken. Op 19 mei zal nu een stableford wedstrijd gepland worden.

De samenwerking met HGE voor de organisatie van de Heerenochtenden verloopt goed, maar we werken nog aan verbeteringen. Bijkomstigheid is dat we minder starttijd per week hebben dan andere jaren en daarmee is het fenomeen “wachtlijst” ontstaan, wat voor de Heerendag nieuw is. Spelers zien hun kans op deelname dan terecht slinken. Echter in de praktijk heeft tot dusver iedereen mee kunnen spelen. Belangrijk is wel dat we actuele inschrijflijsten hebben. Dus zodra je besluit niet mee te zullen doen aan een wedstrijd waarvoor je je hebt opgegeven haal jezelf dan van de lijst. Anders word je zeer waarschijnlijk opgesteld (ook al stond je op de wachtlijst) terwijl je niet gaat komen. Daar benadeel je anderen mee. Een ander effect van de wachtlijsten is dat spelers zich ver van tevoren willen aanmelden. Niet altijd is dit om diverse redenen mogelijk en dat leidt weer tot bellen en mailen. Probeer je in te houden.

Ik wens jullie veel golfplezier!

Hans Vermeulen
Voorzitter Heerendagcommissie