Golfer en Golfster van 2022

28-02-2022

Het is gebruikelijk om tijdens de nieuwjaarsreceptie de golfer en golfster van het jaar bekend te maken en op gepaste wijze te huldigen. Hun naam wordt dan toegevoegd aan de lijst namen op het bord die in het verleden deze prestigieuze titel gewonnen hebben. De winnaar | winnares heeft gedurende het jaar het beste gescoord bij de prestatieve (bord) wedstrijden.

De laatste winnaars waren in 2019 Harm Oomens en Vera Voermans. In 2020 is deze titel niet toegekend omdat er vanwege corona geen prestatieve wedstrijden gespeeld waren. Gelukkig hebben we het afgelopen jaar deze wedstrijden wel kunnen spelen en hebben we dus ook weer een golfer en golfster van het jaar. Jammer genoeg kon vanwege de corona-maatregelen de nieuwjaarsreceptie weer geen doorgang vinden en waren we voornemens deze winnaars bij één van de wedstrijden in februari bekend te maken en te huldigen. Het slechte weer bij beide wedstrijden in februari verhinderde dat deze door konden gaan en hierdoor moesten we het als bestuur op een andere wijze oplossen.

Als oplossing hebben we besloten om bij de winnaar en winnares thuis op bezoek te gaan en hen daar te feliciteren. De winnaars van dit jaar staken er gezien hun score ook echt bovenuit. Zowel Jeroen van Hoorn als Esther Schagen wonnen de titel met een forse voorsprong op hun concurrenten.

Hulde aan beiden!!!

De uitslag bij de heren:
  1. Jeroen van Hoorn: 65 punten
  2. Niek de Jong: 33,5 punten
  3. Leendert Oerlemans: 32 punten
De uitslag bij de dames:
  1. Esther Schagen: 62 punten
  2. Patricia van den Hout: 37 punten