Damesdag - Voedselbank

12-09-2022

Na de geslaagde en gezellige 9-holes golfactiviteit met lunch in het voorjaar, vond op 6 september weer een Damesdag met spel (texas scramble) en lunch plaats. Deze keer werd de dag gekoppeld aan een goed doel, Voedselbank Waalwijk (www.voedselbankwaalwijk.nl).

We hadden prachtig weer zodat alle teams een mooie 9-holes ronde konden lopen. We waren met maar liefst 48 dames = 24 teams die op holes 1 en 10 startten. Het was ook leuk dat we weer een aantal dames mochten verwelkomen die niet zo vaak met de Damesdag meedoen, maar een dergelijke activiteit toch wel gezellig en laagdrempelig vinden.

Na een welverdiend drankje op het terras werd een lekkere lunch uitgeserveerd.

Inmiddels waren ook de scores bekend en bleken er twee teams gelijk te zijn geëindigd - met ieder maar liefst 35 punten! Het team van Tonny van de Steen |  Anne-Mieke Lamers | Meity Sonje | Tilly de Jongh met een iets hogere team-hcp won de tweede prijs (een lekker flesje witte wijn) waarna het team van Angeline Graste | Inge Arts |  Emily Huijbregts | Marianne Vugts de 1e prijs in ontvangst mocht nemen (een lekkere fles Schulp appel/aardbeiensap en overheerlijke aardbeien bonbons).

Vervolgens nam Anne-Mieke Lamers als vertegenwoordiger van de Voedselbank het woord en vertelde het een en ander over dit mooie doel. Voor heel veel mensen in onze regio is de Voedselbank onmisbaar en in deze moeilijke tijden wordt er steeds vaker gebruik van gemaakt. Tonny kon een mooi bedrag van EUR 400 namens alle deelneemsters overhandigen.

Rabo ClubSupport – leden met Rabobankrekening kunnen hun stem uitbrengen voor de Voedselbank!
Verenigingen en clubs zijn onmisbaar voor het functioneren van de maatschappij. Daarom helpt de Rabobank met o.a. kennis en geld om hun ambities te realiseren. Zo geeft de bank ieder jaar een deel van de winst terug aan verenigingen en clubs.

Leden met een Rabobankaccount kunnen hun stem uitbrengen op (sport en culturele) organisaties. Naar aanleiding van het aantal stemmen dat een ‘club’ krijgt, doneert de Rabobank een bedrag - zo ook aan de Voedselbank en Fietsmaatjes (ons goede doel 2021). Meer informatie: https://www.rabobank.nl/leden/clubsupport

Alle dames, dank voor het meedoen en jullie bijdrage aan het goede doel!
Tot een volgende keer op de golfbaan!

De Damescommissie,
Patricia, Lenie, Mariëlle, Petra, Tonny

Klik hier voor de foto's.
Damesdag - Voedselbank