Dames nodigen Heeren uit

13-07-2021
13 juli 2021, Heeren uitgenodigd door de Dames voor een golfdag, wat een feest!

Het was even wennen zonder mondkapje maar met een stralende “wedstrijd tafel” was het meteen gezellig en vertrouwd.

Al snel zag ik twee van mijn drie flight genoten. Twee ook die ik goed kende en een derde die ik nog niet kende en nog miste. Door al die nieuwe indrukken met volle terras tafels was ik al weer vergeten dat Heidi (van der Burg) zou aansluiten op hole 10. Leny (van Mierlo) had inmiddels de wedstrijdkaart ontvangen met mijn naam gemarkeerd in geel; Captain! Dus maar snel de spelregels doorgenomen hoe het ook al weer moest, Texas Scramble met drieën op de eerste 9 en met vieren op de tweede 9.

In no time was iedereen verdwenen om op tijd op de start Hole te zijn, Shotgun om 11:00 uur. Wij hadden nog wat tijd, tweede flight op Hole1. Theo (Vugts) was inmiddels ook present en we leerden dat we van Blauw speelden. De vrouwen hadden het zwaarder en de mannen waren licht verwend. Leonie en Patricia weten maar al te goed hoe ze de Heeren moesten motiveren met Drives naar plaatsen waar ze nog nooit hadden gelegen. We waren vertrokken.

We gingen goed op de eerste twee Holes maar werden overvallen door een enorme stortbui op 3. Zoals iedereen onder de paraplu. Uit verveling Hole 3 toch maar afgemaakt en snel naar de schuilhut bij de Tee Box 4. Vol. Onder de bomen onder de plu en bij 4 trof ik ook Joan (de Rooij). Die is geboren voor dit weer, glunderde en was in z’n nopjes. Na enig oponthoud zijn we weer gaan spelen en de regenbui ging over.

We scoorden nog steeds goed en Leny ging helemaal op in haar rol van Gastvrouw. Ze gaf goede (Putt) aanwijzingen en op Hole 8 liet ze zien dat ze nog steeds uit het goede hout is gesneden. Ze sloeg af, haar bal lag het beste en met een ferme Putt van een paar meter leverde ze helemaal zelf een prachtige Birdie af. De toon was gezet.

Met Hole 10 in zicht zagen we Heidi, die zonder blikken of blozen instemde met de team strategie en op verzoek van het team de bal precies daar speelde waar een voorkeursafstand overbleef voor een afgemeten approach met minimaal een Par als gevolg. Uiteindelijk werd een tweede Birdie gemaakt op Hole 15. De laatste drie Holes werden in stijl afgesloten en met een keurige 59 punten keerden wij tevreden terug naar het Clubhuis. We hadden ons van de goede kant laten zien.

Met een mooi ingedeeld restaurant met een tafel beschikbaar voor elk team was het een sfeervolle en gezellige binnenkomer. Kaarten ingeleverd, de eerste drankjes gedronken en daar werd een heerlijke kleine lunch geserveerd. Prima bereidt en verzorgd door het Horeca personeel!

Niet snel daarna volgde de prijsuitreiking. Volgens Kees (van Tilborg) verklapte Leny, moet je ver in de 50 punten hebben om een kans te maken ... Derde prijs 56 punten, tweede prijs 57 punten, eerste prijs 59 punten. Kees had gelijk en wij
hadden onverwacht gewonnen met dank aan twee prachtige Team Birdies.

Hartelijk dank Wedstrijdleiding, hartelijk dank Dames, Top geregeld, wat een feest!

Klik hier voor de gezellige foto's
Dames nodigen Heeren uit