DAMES 1 - KAMPIOEN 2022

15-05-2022

Competitie 2022 - Dames 1 - 1e klasse 27 holes:
Patricia van den Hout (captain), Mariëlle v Hoorn (penningmeester), Ell van Merode, Mieke van Kollenburg, Christa Roelink, Yvonne Oerlemans en Esther Schagen

Na een bijzondere tijd, een bijzondere competitie.

We konden na lange tijd eindelijk weer aan de competitie beginnen. We hadden de teams van Albatros, Oude Maas, Merwelanden en Woeste Kop in onze poule. Woeste Kop was de club die het al voor gezien hield, voordat we aan de competitie waren begonnen. Helaas, want de baan is wel prachtig, maar het is ook een eind weg.

Nadat Patricia een waterdicht systeem had bedacht om te loten wie op welke baan zou gaan spelen, konden we met 6 personen gaan starten aan de eerste competitie zondag bij Oude Maas. Deze dag was wel vriendschappelijk, i.v.m uitvallen Woeste Kop. Deze wonnen we. Lekker om zo te beginnen toch! De tweede competitie dag waren we met een andere samenstelling dan de week ervoor. Die was wederom tot stand gekomen door het waterdichte lotingsysteem van Patricia,  HAHA. We speelde die dag tegen Albatros. Ook deze dag gingen we met de winst naar huis. De derde competitie dag liet even op zich wachten. Want we moesten een zondag eieren zoeken, dus geen tijd om te golfen. Zondag erna nog genoeg tijd om te oefenen, want ook die hadden we vrij. 1 mei mochten we weer aantreden. Ook deze keer hadden we een andere samenstelling door het waterdichte lotingsysteem van …..

Op de dag van de arbeid moesten we punten achter laten bij Oude Maas, helaas. Onze captain was nog helemaal niet in paniek. Ze zei alles is nog mogelijk. Waar niemand op reageerde. Geen van ons had het idee dat we nog kampioen konden worden. Maar Patricia had alle mogelijkheden bekeken. En er was een kleine kans, om toch nog eerste te kunnen worden. Dan moest Albatros van Oude Maas winnen en wij van Merwelande.

En wat bleek; de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wij wonnen van Merwelanden en Albatros won op hole 18 van Oude Maas. We waren er allemaal even stil van. Patricia ging de formulieren in de computer zetten, en wat we niet hadden verwacht, dat gebeurde toch. De confetti kwam voor ons uit de computer gespoten. KAMPIOEN!!!! 2022, op naar de hoofdklasse. Daar hebben we natuurlijk een lekkere borrel op gepakt en een heerlijk 3 gangen menu gegeten (het eten was erg goed en de bediening was super, bedankt Loonsche Duynen!). De bloemen die onze Mariëlle gekocht had voor de kampioenen, gingen lekker met ons mee naar huis.

Allereerst wil ik onze captain bedanken voor haar inzet. Als iemand een waterdichtsysteem wil hebben, om iedere week in een andere samenstelling te spelen, zonder ruzie; bel of mail rustig met Patricia. Als tweede wil ik onze Penningmeester bedanken voor het verzorgen van onze financiële zaken. Dat kan ze als geen ander. En als laatste wil ik Ell, Mieke, Christa en Esther bedanken voor de gezelligheid en het golfen.

Mochten er nu mensen zijn die denken, zo dat is knap wat die dames gaan doen, hoofdklasse golfen (waarschijnlijk voor een jaar), en die willen ons sponseren om bijvoorbeeld op trainingskamp te gaan (Portugal, Spanje, Turkije) dan mag dat natuurlijk. Kleding, ballen of een busje met chauffeur om tijdens de competitie naar de golfbanen te rijden, is ook zeker welkom. Zo kunnen wij ons beter concentreren op de wedstrijden. Dit alles tot meerdere eer en glorie van onze Golfclub de Loonsche Duynen.
Wij wensen iedereen een fijne zomer toe, met lekker golf weer.

Vriendelijke Kampioensgroet, Dames 1
Colette Holleman