1e Wedstrijd nieuwe leden

10-04-2021

Kennismaking met nieuwe leden op zaterdag 10 april 2021

In het verleden was ik speelkaarthouder bij De Efteling. Dit jaar had ik mij weer aangemeld voor een speelkaart. Wegens overname van het golfpark was er een nieuwe situatie ontstaan en werd deze speelkaart gekoppeld aan het lidmaatschap van golfclub De Loonsche Duynen. Tot op heden liep ik vooral met vrienden een rondje over de baan. Ik had geen voorstelling wat het lidmaatschap van een vereniging daaraan toe kon voegen. Daarom ben ik op de uitnodiging van het bestuur ingegaan om kennis te komen maken met de vereniging, iets wat in deze tijd extra bemoeilijkt wordt door alle Coronamaatregelen.

Zaterdag om 8.45 uur mocht ik samen met 14 andere nieuwe leden verzamelen aan de achterzijde van het clubhuis. Het bestuur was vrijwel volledig aanwezig en we werden welkom geheten door de voorzitter Paul van den Hout die de rest van het bestuur en enkele leden van diverse commissies voorstelde. Daarna werden we eerst opgewarmd met een lekkere kop koffie of thee om vervolgens met vijf drieballen de baan in te gaan om in de spelvorm Texas scramble de eerste negen holes te lijf te gaan. Met iedere flight liep een bestuurs- en/of commissielid mee om ons tijdens de rondgang op de hoogte te brengen van alle activiteiten van de vereniging en was er volop gelegenheid om op een informele manier met elkaar kennis te maken.

Alles was perfect geregeld! Men had zelfs gezorgd voor mooi droog weer! Of het bestuur hiervoor een worst naar de Clarissen had gebracht is niet waarschijnlijk daar een aantal nog nooit van deze Tilburgse traditie gehoord had.

Na afloop van de wedstrijd werden we coronaproof ontvangen bij het kantoor van de Marshalls met een kopje koffie/thee vergezeld van een brownie om de calorieën weer aan te vullen. Na het tellen van de punten bleek onze flight, vooral dankzij mijn flightgenoten Sandra Ruigrok en Thomas Arts, de wedstrijd gewonnen te hebben. Als kers op de taart werden we beloond met een aantal balletjes met daarop het logo van De Loonsche Duynen.

Een vereniging waar ze mij in de toekomst zeker vaker gaan zien om deel te nemen aan de diverse activiteiten! Als winnaar had ik nog de gelegenheid de club te bedanken voor de organisatie. Gezien het applaus van de andere nieuwe leden konden zij zich hierin ook vinden.

Henk Koper

Klik hier voor de foto's.

1e Wedstrijd nieuwe leden